Rozruszniki
Uwaga:
Praca rozrusznika nie powinna być dłuższa niż 5-10 sekund po czym powinna nastąpić przerwa (30-60 sekund).
Podczas długotrwałego "męczenia do oporu" rozrusznika można bardzo często go zniszczyć. Sprawny silnik powinien "zaskoczyć" najpóźniej
w 3 sekundzie rozruchu
Jeśli podczas uruchamiania silnika rozrusznik ledwo "mieli" a światła przygasają - przyczyną może być:
- - uszkodzony rozrusznik
- - uszkodzony akumulator
- - uszkodzona instalacja elektryczna zasilająca rozrusznik
Jeśli podczas uruchamiania silnika rozrusznik wydaje dzwięki takie jak zgrzyty, piski - nie zwlekaj z naprawą!
Pamiętaj o okresowym badaniu:
- - stanu akumulatora, stopnia naładowania, zdolności rozruchowej
- - wielkości prądu rozruchowego (zbyt duża wartość prądu rozruchowego uszkodzi, doprowadzi do wysypania się masy z płyt akumulatora)
- - upływu prądu (ile prądu pobierają odbiorniki samochodu w stanie spoczynku - prawidłowo 0,01 - 0,25A)
- - stanu przewodów zasilających rozrusznik, alternator, czy nie są zkorodowane oraz czy nie mają uszkodzonej izolacji co mogłoby spowodować pożar samochodu - w 90% nie są zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem